S'abonner à Solidarité internationale

Solidarité internationale

Forum International pour le Bien Vivre - Grenoble

lire

Budget participatif en Ardèche : proposez vos projets !

Appel à projet

Budget participatif en Ardèche : proposez vos projets !

Date limite de dépôt de dossier :
Dimanche 6 Septembre 2020
Demande de bénévolat

Le CCFD-Terre Solidaire de l’Isère recherche un-e bénévole en charge de sa base de données bénévoles

Le CCFD-Terre Solidaire s'est doté l'année dernière d'un nouveau logiciel de gestion de sa base de données...
DATE LIMITE POUR POSTULER :
Mardi 15 Septembre 2020
OFFRE POURVUE :
non
Formation

STOP COVID-19, a freely accessible on-line training course for frontline responders to this global health crisis, now available in English

Date de début
Lundi 4 Mai 2020
Bioforce, thanks to the support of Action Against Hunger (ACF France) and OXFAM is able to launch today the English version of « STOP COVID-19 - Essentials for the prevention and control of the virus », a freely accessible, on-line, succinct and practical, self-learning tool, aimed at national and international actors deployed for the prevention and control of the virus in local communities where confinement is particularly difficult.

In countries where the health systems are already fragile and where confining the population is impossible, mitigating the spread of the virus and protecting front-line staff and volunteers is an absolute priority. In such contexts, large scale communication and application of preventive measures is critically important, and building awareness of the population has become a major public health challenge. This mission will be carried out by a wide variety of actors (State, community based organisations, national and international humanitarian organisations …) working with local communities, both in urban and rural areas.
Formation

STOP COVID-19 - Les essentiels pour la prévention et le contrôle du virus

Date de début
Lundi 20 Avril 2020
Bioforce, dont le mandat est de former les acteurs humanitaires en zone de crise, met l’outil STOP COVID-19 à disposition de cette grande diversité d’acteurs au contact quotidien des populations. Notre objectif est de donner rapidement à ces femmes et à ces hommes le pouvoir d’agir efficacement et en toute sécurité dans leur mission de sensibilisation.
Appel à projet

« La Savoie, couleurs du monde » 2020

Date limite de dépôt de dossier :
Lundi 6 Avril 2020